субота, 10. октобар 2020.

* Слово Б и Словко у чудесној Земљи слова

 


СЛОВКО: Децо, мени се баш допала она игрица НА СЛОВО; НА СЛОВО. Хаде да је и данас играмо. Рецимо, на слово... Б. (Деца смишљају речи) А знате ли ви како изгледа слово Б? (деца одгварају) Браво, онда ћете препознати слово Б када га сретнемо. Онда, да кренемо ми даље кроз Земљу слова!

СЛОВО Б: (искаче) балкон, базен, бреза, брава, браво... Ево мене! Желим да вам олакшам путовање.

СЛОВКО: Ко си ти и како ћеш нам олакшати путовање? У ствари, ти ниси ти, већ ви! Ух, ал' сте ме збуниле. Па, ви сте близнакиње! Децо, да ли и вама тако изгледа? (деца одговарају)

СЛОВО Б: Ја сам , у ствари, ми смо слово без кога би БАЛКОН био АЛКОН, без кога би БАЗЕН постао  АЗЕН, а  БРЕЗА тек некаква РЕЗА:

СЛОВКО: Децо, да ли препознајете ово слово? (деца одговарају) Значи, слово Б. Па, наравно! Али, реци ми, шта су то АЗЕН и АЛКОН?

СЛОВО Б: Ето видиш и сам каква би се дигла фрка! Без слова Б говор био једна обична ЗРКА.

СЛОВКО: Чекај, а шта је то ЗРКА?

СЛОВО Б: О томе ти и причам. То је ЗБРКА, али без слова Б. Значи, ја сам најважније слово! Ако нећете ФРКУ и ЗРКУ, научите слово Б.

СЛОВКО: У праву си да би без тебе настао проблем, али ми смо већ одавно схватили да су сва слова подједнако важна. Не може се ни за једно слово рећи да је најважније.

СЛОВО Б: У праву сте, ја, ми смо се мало занеле. Две смо, па мислимо да вредимо више. Али, није тако. Прихватамо ваше објашњење. Само нас ви добро запамтите и правилно користите у говору и писању.

СЛОВКО: Хоћемо! А сада, довиђења!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.

(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)

 


Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.